Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017

Λακκούβα-σφραγίδα απαξίωσης της Πέλλας!

Λακκούβα: Κοίλωμα του εδάφους ή όρυγμα με μικρό σχετικά βάθος και έκταση
Οι λακκούβες είναι μια καθαρά ελληνική ανακάλυψη, καθώς υπάρχουν στην Ελλάδα από την αρχαιότητα. Τότε μάλιστα τους δίνανε και ονόματα, καθώς δεν είχαν ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων για να τις καταχωρούν με IDs (άει ντίιζ). Η πιο γνωστή ήταν "ο Καιάδας" κοντά στη Σπάρτη, όπου είχαν σημειωθεί πάρα πολλά ατυχήματα, κυρίως με μικρά παιδιά, καθώς ήταν δίπλα σε ένα μαιευτήριο. Ενίοτε έπεφτε μέσα και κάνας γέρος από τον κοντινό οίκο ευγηρίας.
Οι Λακκούβες στη Σύγχρονη Ελλάδα
Σήμερα η Ελληνική πραγματικότητα συνεχίζει την παράδοση και εξακολουθεί να δημιουργεί λακκούβες στους δρόμους. Οι λακκούβες μάλιστα αποτελούν και τουριστική ατραξιόν, καθώς είναι παρόμοιες με τις αρχαίες - σε πιο φλώρικη μορφή βέβαια, ενώ βοηθούν στην εξάπλωση SUV (σαβ) και 4Χ4 (τεσσεραεπιτέσσερο ή τζιπ) σε όλα τα αστικά κέντρα. Επίσης, εκτεταμένες επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι λακκούβες στους δρόμους μειώνουν την ταχύτητα των αυτοκινήτων, οπότε ο εκάστοτε υπουργός μεταφορών τις έχει σε μεγάλη εκτίμηση και φροντίζει για την εξάπλωσή τους.
Μάλιστα, με την ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων από την Ελλάδα για το 2004, το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με τα υπόλοιπα συναναρμόδια υπουργεία εμπνεύστηκαν από το Ολυμπιακό οινό-πνεύμα και φρόντισαν να το επεκτείνουν και στις λακκούβες. Έτσι, με σχετικό νομοσχέδιο, φρόντισαν οι λακκούβες να βρίσκονται πάντα σε πεντάδες (όπως οι ολυμπιακοί κύκλοι), και να είναι ολυμπιακών διαστάσεων (όπως οι πισίνες). Αυτή η κίνηση έγινε δεκτή με μεγάλο ενθουσιασμό από σύσσωμο τον παγκόσμιο τύπο, καθώς βοήθησε σε μετρήσεις για την ΜΨΙΑ
Οι λακκούβες στο εξωτερικό
Αν και δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες, λακκούβες υπάρχουν και στο εξωτερικό, αλλά είναι αρκετά αποτυχημένες σε σχέση με τις ελληνίδες όμοιές τους.


Λακκούβα-σφραγίδα απαξίωσης της Πέλλας!
Κι αφού κάναμε πρώτα την πλάκα μας με την Φρικιηπαίδεια, ας έρθουμε εις τα σοβαρότερα του οίκου μας... Και στην σύγχρονη Πέλλα «ευδοκιμούν» οι λακκούβες, σε πλήρη αντίθεση με την Αρχαία Πέλλα όπως πιστεύεται από πολλούς, που είχε σίγουρα πολύ πιο σύγχρονο οδικό, πολεοδομικό και αποχετευτικό δίκτυο από την σημερινή! Όμως το μείζον θέμα δεν είναι μόνο ότι αυτές «ευδοκιμούν» κι εκτείνονται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του εσωτερικού οδικού δικτύου του οικισμού, όπως άλλωστε μπορεί να συμβαίνει σε κάθε αστικό κέντρο και κάθε χωριό και χωριουδάκι της επικράτειας, όπως μου είπε πρόσφατα κι ένας φίλος και σύντροφος... Το μείζον θέμα είναι η πλήρης αδιαφορία και προφανής ανικανότητα της δημοτικής αρχής, που δεν μπορεί ή απαξιεί στην καλύτερη των περιπτώσεων να διαχειριστεί τα πιο απλά θέματα της καθημερινότητας και αδυνατεί να ξεχωρίσει τι τελικά είναι σημαντικότερο για την περιοχή μας, για το τόπο μας και να του δώσει ιδιαίτερη προσοχή, βαρύτητα και προτεραιότητα. Δεν γνωρίζει ή δεν θέλει να γνωρίζει ότι η Πέλλα δεν είναι μόνο ο σημαντικότερος τουριστικός προορισμός του δήμου, του νομού και ένας από τους σημαντικότερους της Μακεδονίας, αλλά κι ένας τουριστικός προορισμός από τους σημαντικότερους και διασημότερους της χώρας! Η λακκούβα της φωτογραφίας που «κοσμεί» τον κεντρικότερο δρόμο της Πέλλας, είναι το «κερασάκι» στην κορυφή της πικρής «τούρτας» του εσωτερικού οδικού δικτύου, που «γεύονται» καθημερινά κατά πρώτο λόγο οι μόνιμοι κάτοικοι της, αλλά κατά δεύτερο και πολύ πιο σημαντικότερο κυρίως την θερινή περίοδο, οι χιλιάδες έλληνες και ξένοι επισκέπτες της! 
Πριν φτάσω να δημοσιοποιήσω την φωτογραφία με την συγκεκριμένη λακκούβα -που μπορεί να αποτελεί ντροπή αφού βρίσκεται στο κεντρικότερο σημείο του οικισμού με «θύματα» τουλάχιστον το 90% των καθημερινά διερχόμενων οχημάτων, αλλά θεωρείται αντικειμενικά «σταγόνα στο ωκεανό» των σοβαρότερων ελλείψεων, παραλείψεων, αδρανειών και προβλημάτων με τα οποία βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωποι οι κάτοικοι-, υπέμενα με εγκράτεια και σεβασμό στο ενδιαφέρον, τις φιλότιμες προσπάθειες και την προσωπική δουλειά του τοπικού προέδρου που φαίνεται όμως ότι δεν αρκούν να κινητοποιήσουν τον σε μόνιμο λήθαργο δημοτικό μηχανισμό, αλλά και στα «στενά» οικονομικά περιθώρια του ταμείου του δήμου μας, γιατί θεωρούσα ότι ήταν απλά θέμα χρόνου και προτεραιοτήτων η αποκατάστασή της, αφού σίγουρα είχε υποπέσει στην αντίληψη και στις «ρόδες» των αρμοδίων. Βλέποντας όμως ότι δεν «κουνιέται φύλλο» εδώ και μήνες και κάποιες τελευταίες αναρτήσεις στη διαύγεια με ασφαλτοστρώσεις σε χωραφόδρομους της Κρύας Βρύσης και των Γιαννιτσών, όπως και αποκατάστασεις δρόμων με ασφαλτόστρωση μόνο στα Γιαννιτσά και αναλογιζόμενος την απαξίωση και την αδιαφορία για ακόμη μία φορά του τόπου μας, δεν άντεξα άλλο και την δημοσιοποιήσα μήπως και αγγίξει καμιά ευαίσθητη πλευρά και ιδρώσουν κάποια αυτιά αρμοδίων της δημοτικής μας αρχής. Κλείνω με το ρητορικό ερώτημα που η απάντησή του είναι νομίζω για κάθε δημότη της Πέλλας προφανής: Αν αυτή η λακκούβα και κάθε λακκούβα, ήταν στην αρχή, στην μέση ή στο τέλος του κεντρικού πεζοδρόμου των Γιαννιτσών, ή τελοσπάντων μπροστά από το δημαρχειακό μέγαρο όπως συμβαίνει στην δική μας περίπτωση, σε πόσες ώρες θα είχε αποκατασταθεί;
Καταλήγοντας στο ίδιο μήκος κύματος με το πνεύμα της Φρικηπαίδεια, θα πρέπει να μας προβληματίσει η εικονιζόμενη λακκούβα, αν αποτελεί ένα σύγχρονο τρόπο μηνύματος, σε σχέση με κάποιους παρηκμασμένους παλαιότερους γραπτούς, προφορικούς ή νοηματικούς: Μήπως θέλουν να μας διαμηνύσουν με σφραγίδα, μ' ένα «αποτύπωμα» πιο διαρκές και μόνιμο ότι "σας έχουμε γραμμένους έτσι κι αλλιώς" και η επιλογή της λακκούβας έχει βαθύτερο νόημα κι από το ορατό σχετικά μικρό βάθος της;

Δεν υπάρχουν σχόλια: